Allt jag vill ge dig

Jag vill ge dig smultron och salta stänk. Snäckskal och krabbor i en hink. Skrubb på knäna, och pussar på din smutsiga kind. Sagor under täcket när åskan går. Syrendoft och jordgubbssmak. Kli på ryggen tills dina ögonlock faller tungt. Sånger och dans precis hur du vill. En möjlighet att välja själv. En famn att krypa in i närhelst du vill. Jag vill ge dig styrka att säga nej. Havet, skogen, och årstider. En övertygelse om att du duger precis som du är. Jag vill lära dig cykla. Jag vill ge dig frihet. En hand att sträcka ut till andra. Händer att hålla. Jag vill ge dig världen i ett litet format. Och i stort. Precis så liten eller stor som du vill att den ska vara. Jag vill ge dig framtidstro och hopp. Tolerans.

Jag vill ge dig en barndom att minnas ljust och ett liv att se fram emot.

Lämna en kommentar